Monday, October 7, 2019

6 මගේ දඹදිව වන්දනාව 6 : ටජ් මහලට වසා ලස්සන බලකොටුව





මෙයට හොඳම උදාහරණයක් නම් අපේ කණ්ඩායමේ සිටි කෙනෙකු අපේ tajmahal මාර්ගෝපදේශකයා ගෙන් Taj Mahal  අසල පෙනෙන යමුනා නදිය මෙතරම් ජලය වියළී ඇත්තේ කුමන හේතුවකට දැයි ඇසූ විට ඔහු කියා සිටියේ, එම ප්‍රදේශයට වැස්ස ඇත්තේම නැති බවයි. නමුත් එය එතරම් පිළිගත නොහැකි පැහැදිලි කිරීමක් නිසා, මම ඔහුගෙන් වැස්ස එතරම්ම අඩු වුවත් ගඟේ ජල ප්‍රමාණය අඩුවන්නේ  ගඟේ ඉහළ ප්‍රදේශවලට වර්ෂාව අඩු වීමෙන් විය නොහැකි දැයි ඇසූ විට ඔහුට තරහ ගියේය.

ඔහු එම ප්‍රදේශයේම ඉපිද එම ප්‍රදේශයේම ජීවත්වන නිසා, ඔහු මට වඩා හොඳින් දන්නා බවත් මට යමක් තේරුම් ගැනීමට බැරි වීම ගැන ඔහුට කරන්නට දෙයක් නැති බවත්, වැනි දෙයක් කියා සිටියේය.
මගේ මෝඩ කම ගැන මම ඔහුගෙන් සමාව ඉල්ලුවෙමි. ඔහුට ඒ පිළිබඳව වත් ලැජ්ජාවක් සිතුනේ නැත.

අපේ මුළු ගමනටම මාර්ගෝපදේශකයා වූ විජය පාන්ඩේ අපට වේලාව තිබෙන නිසා, ටජ් මහල් වලට කිලෝමීටර් තුනක් පමණ දුරින් තිබෙන අග්‍රා බලකොටුව බැලීමට අපි කැමති නම් එයට ඉඩ තිබෙන බව පවසා සිටියේය. ටජ්මහල් බැලීමෙන් විඩාවට පත්ව සිටි අප කණ්ඩායමේ කිහිප දෙනකු එයට එතරම් කැමැත්තක් පෙන්නුවේ නැති නමුදු, මම සහ කීපදෙනෙක් කැමැත්ත දැක්වීම නිසා, අප එයට යාමට අවස්ථාවක් ලැබුවෙමු.
ඇත්තෙන්ම tajmahal සහ අග්‍රා බලකොටුව සංසන්දනය කරන විට, මට නම් හිතෙන්නේ ඒ දෙකෙන් වඩා සිත් ගන්නා එසේම බලන්නට දේවල් වැඩියෙන් තිබෙන ස්ථානය අග්‍රා බලකොටුව බවයි. මෙයට බලකොටුවක් ලෙස කීවත්, ඇත්තෙන්ම එය බලකොටුවක් ලෙස සෑදු ආරක්ෂිත නගරයකි.


අක්කර සියයක පමණ ඉඩ ප්‍රමාණයක, තරමක ගල් කන්දක් මුදුනේ වගේ සාදා තිබෙන මෙම බලකොටුව, එකල කිඹුලන් ගෙන් සහ දරුණු වන සතුන්ගෙන් සෑදුනු අගල දෙකකින් ආරක්ෂා වී තිබී ඇති අතර, ඇතුලත මා කලකින්  දුටු ඉතාමත්ම අලංකාර, එමෙන්ම නොයෙකුත් ඓතිහාසික වටිනාකමකින් යුත් දේවලින් පිරී තිබිණ.
එහි දී අපට ලැබුණු මාර්ගෝපදේශකයාද අග්‍රා බලකොටුව තරම්ම සිත් ගන්නා පුද්ගලයෙකු විය. පැරණි රජ කෙනකුගේ මෙන් පෙනුමක් තිබුණ ඔහු, අපට ඒ අග්‍රා බලකොටුව ජීවත්වන කාලේ තිබූ තත්ත්වය තත්ත්වය සිතෙහි මවා ගන්නට පුළුවන් තරමට, අලංකාර ලෙස ඉතාමත් උනන්දුවකින්, හොඳ ඉංග්‍රීසියෙන්  එය සිදු කළේය.
1631
වසරේ ; taj mahal  වයසත්, මහනුවර ශ්‍රී දළදා මාලිගාවේ වයසත් කිට්ටුවෙන් සමානවීම සිහියට ගැනීමෙන් අපට ටජ්මහල් ප්‍රාසාදය වයස පිළිබඳව යම් හැඟීමක් ලබාගත හැක්කේය, ටජ් මහල් සිහිවටනය සෑදූ akbhar රජතුමා, ඔහුගේ පුතා විසින් සිර කර තබා ඇත්තේ මේ බලකොටුවේය. එම කාමරයේ සිට ඔහු ගේ නිර්මාණය වූ ටජ්මහල් දෙස බලන විට, ඇත්තෙන්ම ටජ් මහල් වෙතට ගොස් බලනවාට වඩා ඉතාමත් අලංකාර ලෙස පෙනෙයි, වයස් ගතව සිටි ඔහු, ඒ දෙසම බලා කල් ගත කරන පැත්ත සිතන විට බොහෝ කණගාටුවක් කෙනෙකුට ඇතිවීම ස්වභාවිකය.
ටජ්මහල් බැලීමෙන් පසු අප පිටතට පැමිණ ටික වේලාවක් වීදියේ ගමන්කර සියලු දෙනා පැමිණෙන තුරු නැවතී සිටින විට, මම නොයෙකුත් බඩු විකුණන්නට අරන් එන ළමයින් ගෙන් බේරීමට, ඒ අසල තිබූ කුඩා බංකුවක ඉඳගන්නට ගියෙමි. මම එතැනට යන විට තරුණ තරමක් ගණන් කාරයන් ලේඅස පෙනුණු ඉන්දියානුවන් හතර පස් දෙනෙක් එහි නොයෙක් ආකාරයට වාඩිවී සිටියහ.
 මම බංකුව වෙතට ගියේද මට ඔවුන් හිඳ ගන්නට ඉඩක් ලබා දේද යන සැකයෙනි. නමුත් මා එතනට ගිය විගසම ඔවුන් එකිනෙකා ඉතාමත් ඉක්මනින් එතනින් හෙමිහිට මාරු වී ගියහ. මට ටික වෙලාවක් යනතුරු හේතුව සොයාගැනීමට නොහැකි වූ නමුත්, පසුව සිතුනේ එතන සියලු දෙනා ජීවත්වන්නේ සංචාරකයන්ගෙන් නිසා, ඔවුන් තුළ   සංචාරකයන්ට ඇති ගෞරවය නිසා එසේ කරන්නට ඉඩ තිබූ බවය.

ඉන්දියානුවන් අපේ පාරාදීසයට ඔබ සාදරයෙන් පිලිගනිමු කියා බෝඩ් නොගැහැව්වට, සංචාරකයන් පිළිබඳ යම් ගෞරවයකින් හැසිරෙන බව මට සිතුනී.

2 comments:

  1. ඉංදියන් scammer කාරයන්ගෙන් බේරෙන විදිය ගැනම හැදුන යූටියුබ් චැනල් පවා තියනව.

    ReplyDelete

සිංගප්පූරුව 2

 අද පුණ්‍ය කාලය නිසා සිංගප්පූරුවේ පසුගිය කාලය ගත කරපු ගමනේ තවත් විස්තරයක් ලියන්නට සිතුණි.  එහි සිටි දවස් දහයේ හැමදාම උදේට කිලෝමීටර් අටක් පමණ...