Saturday, June 18, 2022

සිංගප්පූරුවේ වැසියෝ 6

 https://lakshmanillangakoon.blogspot.com/2022/06/5.html?m=1


මීට පෙර බ්ලොග් එපිසෝඩ් එකේ අප නැවතී සිටි හෝටලය තිබෙන පාර ලෙස මා සඳහන් කළේ race course road එකය. ඇත්තෙන්ම ඒ අසල විශාල ground එකක් තියෙනවා මා දුටුවෙමි. එය බොහෝවිට අශ්වයන් රේස් දුවවන්නට එකල පාවිච්චි කළ පිටිය විය යුතුය.


පාරවල් වල නම් ගැන කියන විට මට සිංගප්පූරුවේදී තුට්ටු පාරවල් වල නම් පිළිබඳ අදහසක් සිතට නැගුණි. නවීන සිංගප්පූරුවේ පියා ලෙස දැන් හැඳින්වෙන්නේ ලී ක්වාන් යූ මහතා ය. තුන්වැනි ලෝකයේ රටක් ලෙස තිබුණු සිංගප්පූරුව පළමුවෙනි ලෝකයේ රටක් බවට පත් කළේ ඔහු යැයි කියනු ලැබේ. ඇත්තෙන්ම සිංගප්පූරුව දැන් පළමුවන ලෝකයේත් ඉහළම තත්ත්වයේ තිබෙන රටකි. මම අන්තිමට ගූගල් කර බලන විට සිංගප්පූරුව ලෝකයේ දෙවනියට පොහොසත් රට බව දුටුවෙමි. 


සිංගප්පූරුවට මේ තරම් දියුණුවක් ලබා දුන් මේ නායකයාගේ ොහෝ ප්‍රතිමා වල් රට පුරාම තිබිය යුතු බවත් ඔහුගේ නමට ගුවන්තොටුපළවල් පාසැල් දුම්රිය ස්ථාන යනාදී බොහෝ දෑ තිබිය යුතු බවත් මා සිතුවෙමි. නමුත් එහි ගොස් බැලූ විට ඔහුගේ නම තියෙන කිසිවක් මට සිංගප්පූරුවේ සොයා ගැනීමට නොහැකි විය. ඔහුගේ සොහොන තිබෙන්නෙත් ාමාන්‍ය සොහොන් භූමියක බව මම දැනගත්තෙමි. 


ඔහුගේ නම් තිබෙන කිසිම ප්‍රසිද්ධ ස්ථානයක් නැත. එලෙසම නිදහස ලබා ගත් පසු සිංගප්පූරුවේ පාලකයන් එරට පාරවල් වල නම් සහ වෙනත් ස්ථානවල නම් කිසිම ලෙසකින් වෙනස් කර නොමැති බවද මම නිරීක්ෂණය කළෙමි. ඔවුන් නිදහස ලබා ගන්නට පෙර  ඉංග්‍රීසි ජාතිකයන් විසින් යොදා තිබුණ නම් තාමත් එලෙසම පාවිච්චි වෙයි.

සිංගප්පූරුවේ පාරවල් කිහිපයක නම් මම random ලබාගෙන මේ episode එකේ අඩංගු කරමි.




මම ටික කාලයකට පෙර, සිංගප්පූරු ශ්‍රී ලංකා වෙළඳ ගිවිසුම අත්සන් කළ කාලයේ බව මට මතකයි, ලී ක්වාන් යූ ගේ from third world to first world නැමැති පොත කියෙව්වෙමි. දැන් ලංකාවේ තත්වය ඒකත් සමග හිතන විට අපේ කෙනෙකුට නම් from second world to 4th world යනුවෙන් පොතක් ලියන්නට හැකි බව පෙනේ. 


ලී ක්වාන් යූ අනුස්මරණය කිරීම සඳහා යම් ස්ථානයක්  හෝ එවැනි දෙයක්, තිබේදැයි සොයද්දී මම ඔහු ජිවත් වූ නිවස ගැනත් පරීක්ෂා කළෙමි. ඒ පිළිබඳව මට අපූරු විස්තරයක් කියවන්නට ලැබිණ.


ඔහු 2015 මියගිය අතර ඔහු තමාගේ පුද්ගලික නිවස, දැනට එහි වටිනාකම ඇමෙරිකානු ඩොලර් මිලියන විස්සක් පමණ වේ යැයි ගණන් බලා ඇත, ඔහුගේ ලොකු පුතාට ලබා දී ඇත. ඒ අතරම ඔහු එම නිවස කවදාකවත් කෞතුකාගාරයක් වැනි වැඩකට යෙදවීමට තම අකැමැත්ත ප්‍රකාශ කර ඇත. ඇත්තෙන්ම ඔහුට උවමනා වී තිබී ඇත්තේ එම නිවස කඩා එතනින් ඉවත් කර දේපල වෙනත් කටයුත්තක් සඳහා යෙදවීමට ය.


ලොකු පුතා එය තමන්ගේ බාල සහෝදරයා ට විකුණා ඒ මුදල පුණ්‍ය අරමුදලකට ප්‍රදානය කර ඇත. පොඩි පුතා සහ ලී ක්වාන් යූ ගේ දියණිය එම නිවසේ ජීවත් වන අතර ඔවුන්ගෙන් පසු එම නිවසට කුමක් කළ යුතු දැයි සිංගප්පූරු රජය විසින් තීරණය කළ යුතු යැයි දැන් සිංගප්පූරුවේ අගමැති වන ලී ක්වාන් යූ ගේ ලොකු පුතා ්‍රසිද්ධියේ කියා ඇත. මේ පිළිබඳව ඔහුගේ සහෝදරයා සහ සහෝදරිය අකමැත්ත ප්‍රකාශ කර ඇති අතර, තම පියාගේ අවසාන කැමැත්තේ තිබූ පරිදි සියල්ල සිදුවිය යුතු යැයි කියති.


ඊළඟ කොටසක් තිබුනොත් අනිද්දා





3 comments:

  1. සිංගප්පූරුවේ ලී ක්වාන් යූ සහ මැලේසියාවේ මහතීර් මොහොමඩ් දෙන්නාම එක පුද්ගලයෙකු ලෙස 2019 අග සිට ලංකාව පාලනය කරනවා

    ReplyDelete
  2. 😀
    ලංකාවෙ ඉන්න යූ මොහොමඩ් කළේ තුන්වෙනි ලෝකයේ සිට ඉහළට ශූන්‍ය ලෝකය දක්වා රට ගෙන යාමයි

    ReplyDelete
    Replies
    1. ව්ලැඩිමීර් යූ මොහොමඩ් වෙන්න ඕන නේද?

      Delete

සතුටින් ජීවත් වීමේ සරල ක්‍රම

 පසුගිය වසර හය තුළ ෆින්ලන්තය ලෝකයේ සතුටින්ම සිටින රට ලෙස ශ්‍රේණිගත කර ඇත.  මම මගේ ජීවිතයේ වැඩි කාලයක් මෙහි ජීවත් වූ අතර, මනෝවිද්‍යාඥයෙකු සහ ...