Wednesday, August 23, 2017

ස්කිනර් සහ කිරිබණ්ඩා - 3





http://lakshmanillangakoon.blogspot.com/2017/08/2_23.html

සිට එන කතාව
" මම කීප දෙනෙක් ගෙන්ම ඇහුව සමනල කන්ද මුදුනට මගෙත් එක්ක තරඟෙට නගින්න පුළුවන් කෙනෙක් මේ පැත්තේ ඉන්නවද කියල, කාටවත් එහෙම කෙනෙක් ගැන හිතන්ට බැහැ , හැම දෙනාම කියන්නෙ ගිලිමලේ ආරච්චි තමයි ඕකට සමතා , ඒ වුනාට උන්නැහේට දැන් ඕකට හයියක් නැතුව ඇති කියල" ස්කිනර් තව ජින් අඟලක් විදුරට දා ගන්න ගමන් ප්‍රකාශ කලේය.

"ස්කිනර් උන්නැහැ, මේ පාර මනින්ට ආපු දවස් වල ඉඳලම අපි දෙන්න බොහොම කිට්ටුවෙන් ආශ්‍රය කළා. මම නොදන්නා බොහෝ දේවල් තමුන් මට කියල දුන්න, ඒරොප්පේ වැඩ කරන විදිහ මම බොහොම ආසාවෙන් අහගෙන හිටිය, තමුන්ගෙ ඔය ජවයයි  තකහනියක් අරමුණක  එල්බ ගෙන වැඩ කරන එකයි බලාගෙන ඉන්න එකත් කෙනෙක්ගෙ හිතට  අප්‍රමාන සංතෝෂයක්, විඩක් වෙලාවට මට හිතිලා තියෙනව මටත් මෙහෙම කොල්ලෙක් හිටිය නම් කියල, හැබැයි මට පොඩි කුකුසක් තියෙනව, ඇයි  තමුන් මේ තරම් තරග කොරන්ට දඟලන්නෙ ? සමනොළ ගල නැන්ග එකෙන් සන්තෝෂ වෙලා මේක අහවර කොරන්ට බැරිද?" කිරිබණ්ඩා ආරච්චිල කෙලින්ම පන්දුව ස්කිනර් පැත්තට දමා ගැසුවේය.

"මමත් එහෙමයි ආරච්චිල , තමුන්ට මම බොහොම කැමැතියි, මුලින්ම මට මහ කැලේ දඩයම් මං පෙන්නපු දා ඉඳල මේ වෙනකං මම දැක්කෙම තමුන් ගේ හොඳ ගතිගුණ මයි, මේකයි කාරණේ අපි ඉංග්‍රීසි කාරයො , අපිට තරඟ කොරන්ට ඕනෑ , දකින හැම දෙයින්ම තරඟයක් හදා ගෙන ඒකෙන් දිනන්ට ඕනෑ, නැත්නං අපි ඉන්දියා වෙළඳාමට මෙච්චර දුර එයිද,දැන් ප්‍රංශ ,ඕලන්ද , පෘතුගීසි ජාතිකයෝ එහෙ වෙළඳාම දැනටමත්  කරනවනේ කියල , එංගලන්තෙට වෙලා සීතලේ වෙව්ල වෙව්ල ඉන්ට තිබ්බ, අපි එහෙම හිටියෙ නෑ , නැව් නැඟල ආව තරඟ  කොරන්ට , අන්න  එකයි ආරච්චි අපේ ඇඟේ තියෙන්නෙ " ස්කිනර්, ආරච්චිට පැහැදිලි කළේය. 

එහෙත් බොහෝවිට දීර්ග පැහැදිලි කිරීම් කරන්නට ගිය විට හුඟ දෙනෙකුට  වන්නාක් මෙන් මේ පැහැදිලි කිරීම කරන්නට ගොස්  තමා ආරච්ච්ගේ  හිත යම් ලෙසකින් රිදෙව්වා දැයි කුකුසක් ස්කිනර් ගේ හිතේ කොනක ඇතිවිය.ඔහු එවැනි හැඟීමක් ආරච්චිගේ සිතේ ඇතිවුයේ දැයි නිරීක්ෂණය කිරීමට හැකි වන අයුරින් ඔහුගේ මුහුණ දෙස ඉතාමත් ඕනෑකමින් බලාසිටියේය.

ආරච්චිල ටික වේලාවක් බටහිර අහස දෙස බලාගෙන ස්කිනර් කියූ දෙය පිළිබඳව මෙනෙහි කළේය. බටහිර අහසේ බිම්මල් වැනි රටා මවන පින්බර මෝසම් වලාකුළු ඔහු සිත කුල්මත් කළේය. හොඳ ගොවියෙකුට මෙයට වඩා සිත පිරෙන තවත් දර්ශනයක් වේ දැයි සිතුවේය.

" ස්කිනර් උන්නැහේ, තමුන්ගේ කථාව සම්පුර්ණයෙන්ම ඇත්ත, මම මහා බ්‍රිතාන්නයේ මිනිස්සු ගැන කවදාවත් ඔය  පැත්තෙන් කල්පනා කොරල නෑ , ඒ කියපු එකේ ලොකු ඇත්තක් තියෙනව, ගමු අපේ ක්‍රීඩා, අපි එක එකා තරඟ කරන්නේ නැහැ, පොර පොල් ගහනකොට කට්ට හයිය පොල් ගෙඩියයි දිනන්නේ, අන්   අදිනකොට කෙක්කෙ හයිය තමයි මුලට එන්නෙ , අපේ ක්‍රීඩා වුනත් තියෙන්නේ දේව පුජාවට මිසක්ක තරඟ කොරන්ට නෙවෙයි තමා. තමුන් නැහැ කියාපු එකේ ඇත්තක් නැත්තේම නැහැ " ආරච්චි හාන්සි පුටුවෙන් නැගිට්ටේය,ඔලුව ගසා දමා කොණ්ඩය ගලවා පිට මැදට හෙලා නැවත ගැට ගසා ගත්තේය. 

උගුලකට අසු වීමට කැමැත්තෙන්ම යන වල් සතෙකුට ඒ අවස්ථාවේ ඇතිවන හැඟීම් මෙවැනි ආකාර වියයුතු යයි සිතුවේය. 

ඊළඟ කොටසට 
http://lakshmanillangakoon.blogspot.com/2017/08/4.html  



3 comments:

සිංගප්පූරුව 2

 අද පුණ්‍ය කාලය නිසා සිංගප්පූරුවේ පසුගිය කාලය ගත කරපු ගමනේ තවත් විස්තරයක් ලියන්නට සිතුණි.  එහි සිටි දවස් දහයේ හැමදාම උදේට කිලෝමීටර් අටක් පමණ...