Monday, March 29, 2021

මගේ ගුරු ගීතය

 

මම අපොස සාමාන්‍ය පෙළ විද්‍යා විෂයයන් ගෙන් පළමුවරට ම සමත් වුනිමි. ඉන්පසු ජීව විද්‍යා අංශයෙන් අපොස උසස් පෙළ හැදෑරුවෙමි. පළමු වර අපොස උසස් පෙළ විභාගයේ ප්‍රතිඵල ශ්ව විද්‍යාලයට යාමට තරම් ප්‍රමාණවත් නොවුණු හෙයින් නැවත වරක් විභාගය කළෙමි.

ඒ විභාගය අවසන් කර ගෙදරට වී සිටින අතරතුර මම දවසක් අපේ ගෙදරට කිලෝමීටර් භාගයක් පමණ දුරින් තිබෙන මහවැලි ගඟට නාන්නට ගියෙමි. නිකන් ගෙදර සිටින විට හවැලි ගඟේ මාලිගාතැන්න ප්‍රදේශයට ගොස්මිතුරන් සමඟ එකල පිහිනන්නට මා පුරුදුව සිටියෙමි. එදින ගඟට ගියේ ද තනිවමය.
මම ගඟේ මෙලෙස තනියම පිහිනමින් සිටින විට මගේ මිතුරකු වන ලක්ෂ්මන් දසනායක මා සොයා ගෙන එතැනට පැමිණියේය. ඔහු මා සොයාගෙන අප නිවසට ගොස් මා ගෙදර නොමැති නිසා අසල්වැසියන්ගෙන් විමසන විට; මගේ දෙමව්පියන් දෙදෙනාම රජයේ සේවකයන් වූ නිසා දවල්ට ගෙදර කවුරුත් සිටියේ නැත, කවුරුන් හෝ මා ගඟට යන්නට ඇතැයි පවසා ඇත.

ඔහු මා සොයා පැමිණ සිටියේ ඔහු විසින් පවත්වාගෙන යනු ලබන අපොස සාමාන්‍ය පෙළ අමතර පන්තිය ඉගැන්වීමට මා කැමති දැයි අසා දැන ගැනීමට ය. ලක්ෂ්මන් දසනායක අපගේ පන්තියේ එකට ඉගෙන ගත්තද මට වඩා අවුරුදු පහකින් පමණ වයසින් වැඩි විය. එයට හේතුව වූයේ ඔහු 1971 ජේවීපී කැරැල්ලට කිංස්වුඩ් විද්‍යාලයේ අ පො ස සාමාන්‍ය පෙළ පන්තියේ ඉගෙන ගනිමින් සිටියදී සම්බන්ධව පොලිසියට අසු විය අවුරුදු තුනක් පමණ පුනරුත්ථාපන කඳවුරක සිට අප පාසැල වෙත පැමිණි නිසාය.

අපි මගේ මේ අලුත්  රැකියාව පිළිබඳව ගඟ අයිනේ ගලක සිගරට්  බොමින් සාකච්ඡා කළෙමු. මෙලෙස නාන්ට එන විට සිගරට් දෙකක් කඩෙන් මිලට ගෙන සාක්කුවේ දමාගෙන පැමිණීමට මා පුරුදුව සිටි නිසා මෙලෙස ගඟ අයිනේ සිගරට් පානය කිරීමට හැකියාව ලැබුණි. මට මතක හැටියට මේ කාලය වන විට ගෝල්ඩී leaf එකක් සත විස්සක් පමණ විය.

මට මේ වන විට වයස 18 ක් පමණ වූ අතර මට ඉගැන් වීමට හැකියාවක් ඇත්දැයි නොදැන සිටි හෙයින් සහ තවත් කාරණයක් නිසා මෙම ඉගැන්වීම් ඒ තනතුර භාර ගැනීමට මැලිකමක් දැක්වීමි. ඒ කාරණය වූයේ ලක්ෂ්මන් දසනායක මගෙන් මේ පිළිබඳව විමසන්නට පෙර අපගේ වෙනත් මිතුරෙකුගෙන් විමසූ විට ඔහු එයට අකැමැති වූ නිසා මා ඔහුගේ දෙවන තේරීම බව ඔහු මා සමග කතා කරද්දී කියනු ලැබීම ය. කෙසේ වුවද මම හවස දෙමව්පියන්ගෙන් අසා මේ පිළිබඳව ඔහුට පිළිතුරක් දෙන බව පැවසුවෙමි.
හවස ගෙදර දී මේ පිළිබඳ සාකච්ඡා වන විට පියා එතරම් කැමැත්තක් නොදැක්වුවද ගුරුවරියක වූ මගේ මව මා ධෛර්යමත්  කලා ය. නිවසේ තීරණ ගැනීමේ ්‍රධාන සාධකය වූයේ ද මව නිසා ඇයගේ කැමැත්ත අනුව මට පන්තියේ ඉගැන්වීමට යාමට අනුමැතිය ලැබුණි.

මම ඊළඟ සතියේ සඳුදා සිට එම පන්තියේ ජීව විද්‍යාව සහ රසායන විද්‍යාව උගන්වන්නට පටන් ගත්තෙමි. මෙම පංතියේ පිහිටා තිබුණේ මහනුවර වේස් පාක් එක ඉදිරිපිට කන්ද උඩ පිහිටි පන්සලක පිහිටා තිබූ ශාලාවක ය. එහි විද්‍යා කලා සහ වාණිජ පන්ති උදය වරුවේ පවත්වන ලද්දේ දෙවරක් හෝ ඊට වැඩි wara ගණනක් විභාගය අසමත් වූ ශිෂ්‍ය ශිෂ්‍යාවන් සඳහා ය.  මට මතක හැටියට විද්‍යා පන්තියේ සිසුන් හතළිහක් පමණ සිටියහ. .............
මීළඟ කොටස ඊළඟ පෝස්ට් එකෙන්

No comments:

Post a Comment

සිංගප්පූරුව 2

 අද පුණ්‍ය කාලය නිසා සිංගප්පූරුවේ පසුගිය කාලය ගත කරපු ගමනේ තවත් විස්තරයක් ලියන්නට සිතුණි.  එහි සිටි දවස් දහයේ හැමදාම උදේට කිලෝමීටර් අටක් පමණ...