Monday, July 17, 2017

ටෙලිඩ්‍රාමා දෙකකින් ජාතියේ ක්ෂණික ඡායාරූපයක්




මම ලංකාවේ රූපවාහිනියේ නිවුස් ඇරෙන්නට බලන වැඩසටහන් තුනක් තිබේ. මේ අන්තර් ජාතික CNN BBC ,   චිත්‍රපට චැනල්ය හා   history  චැනල් එකේ පෝන් ස්ටාර් වැඩසටහනට අමතරවය.

ලංකාවේ නරඹන වැඩසටහන් වන්නේ සතියේ දිනවල දෙව්ලියේ සහ හාර කෝටිය වන අතර සෙනසුරාදා සහ ඉරිදා දිනවල ධර්මාශෝකය. ධර්මාශෝක දැන් අවුරුද්දක පමණ සිට බලන්නෙමි. සමහර නැරඹ්ම් අව සානයේදී මෙතරම් බොලඳ, ලාමක සහ ඉතාමත් ඓතිහාසිකව වැරදි කතාවක් කුමට බලන්නේදැයි කෝපයට පත්ව නැවත නොනරඹන බවට ප්‍රකාශකර සිටියද මෙම කතාවේ ඇති භාෂාවේ පරිවර්තනයේ අලංකාරය සහ පසුබිම් දර්ශන වල අලංකාරය නිසා නැවත බලන්නට සිත්වේ. මේ කතාවේ කොතරම් අතාත්වික දේවල් තිබෙනවාද යත් වයස 13 ක පමන අශෝක කුමරු පාඨලී පුත්‍රයේ සිට අධිරාජ්‍යයේ හමුදාවත් සමග උතුරු ඉන්දියාවේ බටහිර පැත්තේ රට මැද ඇති තක්ෂිලා නගරයේ කැරැල්ලක් මැඩ පවත්වන්නට යන්නේ නැව් නැගය. සමහර විට අධ්‍යක්ෂක වරයාට නාවික යම් කිසිවකුත් කතාවට ඇතුල් කරන්නට සිතැඟියාවක් ඇති වන්නට ඇත.

ධර්මාශෝක කතාවේ මෙවැනි නොවිය හැක්කන් සමූහයකි. උතුරු ඉන්දියාවේ මෙවැනි අතාත්විතයන් චිත්‍රපටවල සාමාන්‍ය වෙයි. මෙය දකුණු ඉන්දියාවේ හැදුවා නම් කොතරම් ලස්සනට හදන්නට ඉඩ තිබුනේදැයි සිතුවිලි ඇතිවීම නොවැලැක්විය හැකිය.

මාතෘකාවට නැවත පැමිණ, දෙව්ලියේ සහ හාර කෝටිය දෙස බලමු. මේ නාටක දෙකම අභිරහස්, සිනහ උපදවන, තරමක පෙම් කතාවකුත් සහිත නිෂ්පාදනයන් වෙයි. 

මෙම කථා දෙකෙහිම අපි දකින සමහර දේවල් අපේ සමාජයේ ඇත්තටම සිදුවන දේවල් දැයි කෙනෙකුට සිතෙන්නට පුළුවන. පහත නිරීක්ෂණ දෙස බලන්න. 


  • මෙහි ජීවත්වන ප්‍රධාන චරිත එකක්වත් රැකියාවක් කරන්නේ නැත. එහෙත් හොදින් කා ඇඳ ජීවත් වෙති. එකදු හෝ රැකියාවක් කරන්නේ අම්මා කෙනෙකු පමණි. ඒත් සීයට තුනේ පාපිසි මසා විකිණීමය. 

  • ස්වාමිපුරුෂයා මිය ගිය හෝ නොමැති කාන්තාවකට වටේ පිටේ මිනිසුන්ගෙන් බේරිල්ලක් නැත. මදුරු බෙහෙත් ගහන්නට එන්නාද පොඩි උත්සාහයක් කරයි. 

  • පොලිසිය තිප්පොළක් වට කරන විට සොරුන් පැන යන තැන බලා ගන්නට කෙනෙකු යොදවන්නේ නැත. ඒ ඔවුන් පැනගිය පසු ලුහු බැද යාම වඩාත් ත්‍රාසජනක වන නිසා විය යුතුය. 

  • කතාවල සිටින තරුණ තරුණියන් දහා දෙනා ගෙන් පමණ එක් තරුණියක මැද පෙරදිග රැකියාවකට යයි. ප්‍රතිශතය බැලුවිටත් රටේ සාමාන්‍යට කිට්ටු  බව පෙනේ. 

  • තරුණියක ඉගෙන ගැනීමට ඕනෑ යැයි සිතෙන විට it පන්තියකට යයි. රුපියල් 60,000  පන්තියට ගෙවන අතර කුමක් අරභයා it ඉගෙන ගන්නේ දැයි දන්නේත්  නැත. පන්ති කට් කරන එකේ අඩුවකුත් නැත.   

  • කථා දෙකේම ලස්සන තේමා ගීත තිබේ. 

  • සෑම දෙබසක්ම වාගේ ඝට්ටනකාරීය. ප්‍රශ්නයක් ඇසුවොත් උත්තර දෙන්නෙත් ප්‍රශ්නයකිනි. බලාගෙන ඉන්නේ කොයි වෙලාවේ තවකෙකු සමග පැටලෙන්නේද කියාය. 


මේ තරුණ තරුණියන් එකතුවූ විටද යම් වැඩකට ඇති දෙයක් ඉගනගන්නට හෝ අලුත් දෙයක් ගැන කරන්නට කථා කරන්නේ නැත ,  බටහිර මෙවැනි sitcom වල පවා චරිත  යම් රැකියාවක් කරන්නන්ය. එසේත් නැත්නම් කිසියම් දෙයක දී ඉන්නන්ය. එවැන්නක් බලන නරඹන්නන්ද ඒවායින් ආදර්ශයක් ගනිති 

මේවායේ චරිත වලින් එකක් දෙකක් හෝ යම් කාර්මික පුහුනුවක් හෝ ලබාගෙන ඒ  ජිවිතයෙන් ගැලවී ජිවිත සකසා ගන්න ආකාරයක් පෙන්නුම් කිරීමට මෙවැනි නාට්‍ය කරන්නන් උත්සාහ කල යුතුය. බන නොකියා එවැනි අදහස් තරුණ මනස වලට ඇතුල් කල හැක. inspirational  චිත්‍රපට වලින් කෙරෙන්නේ මෙවැනි දෙයකි. තමන් වැටී සිටින වලෙන් ගොඩට ඒමට මාර්ග පෙන්වා දී    ලබාදීමය . pursuit of happiness වැනි චිත්‍රපට මේ සඳහා උදාහරණ ලෙස ගත හැක. 

වල නරඹා සන්තෝෂ වීමට වඩා වලෙන් ගොඩ එන ක්‍රමයක් පෙන්න දීමත් අපේ වගකීමක් බව මට සිතේ 

      

4 comments:

  1. හාරකෝටිය ලැබුන ලාරා සහ ඩින්කා, වහාම වත්තෙන් පලානොයෑම පුදුම සහගතය !!!.

    ReplyDelete
  2. Me wage Matimool Katha. Teli Drama Balana Ayatai Maduwaligen Gahanna Oona. Saara Dharma Kiyadena, Me walen Goda enna Kiyadena Katha Naha. E-wa Kivvoth Me Telidrama Balanna Mokekwath Ithuru nowena nisa....

    ReplyDelete
  3. pursuit of happiness

    මද්ද සියපාරක් විතර බැලුවා ලංකාවෙ නම් එහෙම කතාවක් ලගින් යන film එකක් දැකලම නෑ(දකින්න බලන්ෙනත් නෑ තමයි.)

    ReplyDelete
  4. විචාරකතුමා නැතිනිසා මමත් ඔය හාරකෝටිය සමහර දවස්වලට බලනවා. එයා හිටියනම් ඕවා බැලුවොත් බනිනවා . ඇත්තටම මේ කතාවල කිසිම ගතයුත්තක් නැත. ම පොඩිකාලේ ජාතික රූපවාහිනියේ නරංබූ නාට්‍ය පිළිබඳව අදද ඇත්තේ මහත් භක්තියකි.
    විචාරක දියණිය

    ReplyDelete

අතුරුදහන් කිරීම් වැළක්වීමේ පනත ; එහි හොඳ නොහොඳ

මේ දිනවල බොහෝ කතිකාවට ලක්වන බලහත්කාරයෙන් අතුරුදහන් කරවීමේ පනත පිළිබඳව මටත් සොයා බලන්නට සිතුනි. මේ පනත කුමක්ද ,එය කුමක් අරමුණුකර අන්තා...