Sunday, August 8, 2021

ලක්ෂ්මන් ඉලංගකෝන්ගේ කෘෂි උපදේශ 2 අවසාන කොටස

 http://lakshmanillangakoon.blogspot.com/2021/08/2.html?m=1 සිට 


මා මුලින් සිතාගෙන සිටි ගණනට වඩා මෙය දෙගුණයක් පමණ වුවද දැන් මම මේ ගනුදෙනුව සඳහා සිර වූ බව මට පැහැදිලි විය. මම එයට එකඟ වී අඩු තරමේ මගේ හිත සාදා ගන්නට වත් ඔහුට මෙසේ කීවෙමි.

" හරි මම හයදාහක් දෙන්නම්,  හැබැයි ඒ ්‍රැගන් පෘට් ගහ කෙලින් කරන එකටත් එක්කයි"

මාත් දැන් මෙම ගනුදෙනුවට අසුවී ඇති බව ඔහු දැන ගත්තේය. " මහත්තයා පොල් ගහට 6000 ක් දෙන්න, මේ ගහේ වැඩේට අපිට තේ බොන්න කීයක් හරි දෙන්න" ඔහු කීවේය. 


කෙලින් කරන්නට අවශ්‍යව තිබූ පොල් ගස මුදුනට නැගී කෙනෙක් දිගාරින ලද කම්බියේ කෙළවරක් ඒ පොල් ගස මුදුනේ ගැට ගැසුවේය. එම කම්බි සාදාගන්නේ විදුලි මණ්ඩලය විසින් ඉවත් කරන ලද සන්නායක කම්බි වලින් බව මම පසුව දැන ගතිමි.

ඉන්පසු පොල් ගස හරවන්නට ඕනැ පැත්තේ තිබු තවත් පොල් ගසක මුල හරියේ කම්බියේ ගැටගසා බ්ලොක් එකකින්, ටිකෙන් ටික ද ොල් ගස  ඔලුව සාමාන්‍යයෙන්  අඩි හතක් අටක් පමණ ඇදෙන තුරු ඇද්ද හ. 

ඔහු ටිකෙන් ටික ට එම ඇදපු ප්‍රමාණය  ප්‍රමාණවත් දැයි මගෙන් විමසා සිටියේය. අවසානයේ පොල් ගසේ පටස් ගා ශබ්දයක් ඇසුණු විට තව ටිකක් ඇද්දොත් පොල් ගස කඩේ යැයි සැකයක් මට ඇතිවිය. ඒ නිසා අප පොල් ගස ඇදීම එතනින් නවතා කම්බි ගැට ගැසුවෙමු.


තවමත් අපිට අවශ්‍ය ප්‍රමාණය ඇදී නොමැති බව මා පෙන්වා සිටි විට ඔහු මට කීවේ, එක්වරම ඒතරම් ඇඳිය නොහැකි බවත්, තව මාස තුනකින් පමණ නැවත වරක් පැමිණ තවත් අඩි කිහිපයක් ඇදගැනීමට හැකියාව තිබෙන බවය. 


මේ කතාව මට ලියන්නට මුල්වූ සිද්ධිය ඇතිවන්නේ ඊළඟට ය. අපගේ ගෙදරට දකුණු පැත්තෙන් ගෙවත්තේ කෙළවර මහපාරට උඩින්, හොඳ පොල් පැලයක් පැළ වෙමින් තිබේ. මේ පොල් පැළය දැන් තිබෙන ස්ථානයේ අනතුරුදායක නොවුනද, පාර පැත්තට තිබෙන හිස් අවකාශය දෙසට ආලෝකය සොයමින් වර්ධනය වන බවක් පෙනෙන්නට ඇත. 


එසේ වර්ධනය වුවහොත් පාරට පොල්ගෙඩි වැටීමේ තර්ජනයක් ඇති හෙයින් එයද ගේ පැත්තට තරමක් ඇදගන්නට ඕනෑ බව මම පැවසුවෙමි. මේක ගසට කම්බි ගැට ගසන්නට ගියහොත්, කම්බිය බොහෝ පහතින් දමන්නට සිදු වන නිසා, මිදුලේ ඇවිදීමට අවහිරයක් සිදුවන බැවින් කම්බියක් ගැට ගසනවාට වඩා අමුතු ක්‍රමයකට පොල් ගස නවා ගන්නට පුළුවන් බව ඔහු මට පැවසීය.

ඒ බෝතලයක් ගැසීමෙනි. 

ඔහු මගෙන් හිස් බෝතලයක් ඉල්ලා සිටියේය. මම ඔහුට හිස් වයින් බෝතලයක් දුන්නෙමි. එයට වතුර පුරවා මුඩිය වසා, ගසට නැඟ, ගස නැමෙන්නට ඕනෑ පැත්තට විරුද්ධ පැත්තේ ඉහළ ගොබයට කිට්ටුවෙන් අත්තක හිඩැස තුළට බෝතලය තබා ඔහු හැකි තරම් ඇතුලට තද කළේය. 


මෙලෙස බෝතලේ එලෙසට තබා තද කිරීමෙන්, ගොබය අපිට අවශ්‍ය පැත්තට නැමී, ගස අනතුරුදායක පැත්තට  වර්ධනය වීම නැවැත්විය හැකි බව ඔහු පැවසීය. කල්පනා කර බලන විට ඒ හොඳ අදහසක් බව මටද වැටහුනි. 

මම වැඩ තුනටම රුපියල් 6500ක් දී, හතර දෙනාටම තේ එකක්ද පිළිගැන්වූ වෙමි

 මේ මගේම කෘෂි උපදේශයක් නොවුනද, මෙය සියල්ලන්ගේ දැන ගැනීමට යොමු කරන්නට සිතුණේ, මෙවැනි අවශ්‍යතාවයන් කිසිම මුදලක් වැය නොකර, කර ගන්නට පුළුවන් බව පෙනුණු නිසාය. 

මෙම උපක්‍රමය ගැන, පසු වේලාවක මා සමඟ සාකච්ඡා කරමින් සිටී මගේ මිත්‍ර බද්දේගම ආනන්ද ලැනරෝල් නැමති බොහෝ පළපුරුදු වැවිලිකරු, මා විසින් මේ සම්බන්ධව පල කරන ලද ඡායාරූප දැක මට තවත් උපදේශයක් දුන්නේ ය. ඒ මේ කුඩා පොල් ගස් වල අතු අතර තිබෙන හනස්ස සහ වෙනත් අනවශ්‍ය කොටස් ඉවත් කරන ලෙසය, මක්නිසාද ඒවා ගසේ පිරී තිබෙන විට ගස් වල රතු කුරුමිණියන් සෑදීමේ ්‍රවණතාවයක් ඇති වන බැවිනි.

No comments:

Post a Comment

සිංගප්පූරුව 2

 අද පුණ්‍ය කාලය නිසා සිංගප්පූරුවේ පසුගිය කාලය ගත කරපු ගමනේ තවත් විස්තරයක් ලියන්නට සිතුණි.  එහි සිටි දවස් දහයේ හැමදාම උදේට කිලෝමීටර් අටක් පමණ...