Friday, May 17, 2019

මහනුවර බුරියානි වර්ජනය

මේ දිනවල මුස්ලිම් කඩ සාප්පු වර්ජනය කිරීම පිළිබඳව ලොකු කතිකාවතක් අසන්නට, බලන්නට ලැබේ.
මට මෙම ප්‍රශ්නය නිසා පුද්ගලිකව ලොකු පාඩුවක් සිදුවිය. ඒ මහනුවර kandyan muslim හෝටලයෙන් බුරියානි මිලදිගන්නට ගොසිනි.අප කුඩාකාලයේ සිටම අපේ දෙමව්පියන් ඉඳහිට බුරියානි කමට සිතුනුවිට බුරියානි කෑවේ මුස්ලිම් හෝටලයෙනි. මුස්ලිම් හෝටලය හොඳ බුරියානි ජනතාවට ආහාරයට දුන්නා පමණක් නොව මස් කරී සහ රොටි කැමටද ජනප්‍රිය ස්ථානයක් විය. එය එකල හැඳින්වුණේ මුස්ලිම් හෝටලය යන නමිනි.
එහි නම kandyan muslim හෝටලය යනුවෙන් වෙනස්කර ඇත්තේ ළඟක දීද එසේත් නැත්නම් ඒ කාලයේම සිට නම මෙලෙස තිබුනද අප මුස්ලිම්භා විත කලේ  නමින් පහසුවටද යන්න මම නොදනිමි.
මේ ලඟකදී මම මේ කියන්නට යන ආපදාව මගේ මිතුරෙකුට කීවිට ඔහු කල කොමෙන්ට් එකකින් මම පුදුමයට පත්විය. ඒ මුස්ලිම් හෝටලය එකල ලංකාව පුරා කොතරම් ප්‍රසිද්ධ වී තිබුනේද යත් සමහර බුරියානි ලෝලීන් කොළඹ සිට කෝච්චියේ ඒ සඳහාම නුවරට පැමිණ මුස්ලිම් හෝටලයෙන් බුරියානි කා ආපසු කෝච්චියේ කොළඹ ගිය  බවයි. මෙහිද යම් සත්‍යතාවයක් තිබෙන්නට පුළුවන.
ඒ කාලයේ මුස්ලිම් හෝටලය ප්‍රසිද්ධ ව තිබුනේ කෑම සඳහාම පමණක් නොවේ. එයට අමතරව එය නුවර ටව්මේ මිනිසුන් මුණගැසෙන ස්ථානයක් ද විය. සමහරවිට දැන් එම කාර්ය සිදුවන්නේ KCC තුල වියහැක. 
උදාහරණයකට තලාතුඔය සිට සහ අමුණුගම සිට නෑයන් දෙගොල්ලක් යටිවාවල ප්‍රදේශයේ ජිවත්වන පවුලකින් කසාදයක් සඳහා තරුණියක් බලන්නට යනවා යයි සිතමු. එකල බොහෝ පවුල් වලට  ; ඉහලම මධ්‍යම පන්තියට එන තෙක්, වාහන තිබුනේ නැති නිසා ඔවුහු මුණගැසීමට දිනයක් දාගෙන මුස්ලිම් එකේදී යම් වෙලාවක් ; 18 වන අඟහරුවාදා වැනි,හමුවීමට යොදාගනිති. බස් වලින් පැමිණ මුස්ලිම් එකේදී මුණගැසෙන ඔවුහු මස් රොටි කා තේ එකකුත් බි බස් ස්ටෑන්ඩ් එක ළඟ ටැක්සි ස්ටෑන්ඩ් එකෙන් වාහනයක් කුලියට ගෙන යටිවාවලට යති.

මුස්ලිම්ම එකේ ඉතිහාසය ගැන තව බොහෝ දෑ ලියන්නට පුළුවන. ඒ කාලයේ නුවර අවට ගණිකා නිවාස කිහිපයක්ම තිබුණි. සමහර විට මුළු ගමක්ම වාගේ එම ව්‍යාපාරයේ යෙදුනු අවස්ථාද තිබුණි. මෙම ගණිකා නිවාස වලට කෙලින්ම යාමට නොහැකි පාරිභෝගිකයනට උදව් කර ජිවිත ගැටගහ ගන්නා කිහිප දෙනෙකු ඔවුන්ගේ රැකියා කලේද මුස්ලිම් හෝටලය අවට සිටය. එතැනදී ඩිල් එක කතාකරගෙන පාරිභෝගිකයා නරක ප්‍රසිද්දියක් ඇති නිවසට (house of ill reputation) ගෙන යාම ඔහුගේ සේවය විය. ඒ සඳහා ඔහුට දෙපැත්තෙන්ම ගතමනාවක් ලැබිණ.

මට සිදුවූ ඇබැද්දිය වෙනත් ආකාරයක එකකි. අපි ගෙදර කෑමට  සිටින 4 දෙනාට බුරියානි 3 ක් ද වැඩිපුර රොස්ට් කුකුලන් කොටසක් ද මිලදී ගත්තෙමු. ඒ බුරියානි එකේ බත් එක් අයෙකුට වැඩි නිසාය. ගෙදර ඇවිත් බුරියානි කම සඳහා ඇපර්ටයිසර් එකක් ලෙස  100 ක ෂොට් එකකුත් පානය කර කෑම සඳහා ඉඳ ගතිමු. 
අහෝ ඛේදයකි! බුරියානි එක කටේ තියන්නට බැරි තරමට ලුණු දමා තිබිණ. ලුණු වැඩිවී ඇත්තේ බත්වල පමණක් යයි සිතාගෙන රොස්ට් චිකන් කෑල්ල කන්නට උත්සාහ කලෙමි. එය ඊටත් අන්තය. බත්වල පොඩි වෙනසක්ද දැනුනි. ගෙදර තිබුණු පාන් කැල්ලක් ආහාරයට ගෙන බඩගින්න සන්සිඳවා ගත්තෙමු.

මට හිතෙන්නේ මෙම වර්ජනය නිසා මුස්ලිම් කඩවල ආහාර ඉතිරි වී ඒවා ෆ්රිසර් වල දමා නැවත රත්කර දෙන්නට පටන්ගෙන ඇත.
මෙම අනුමානය සත්‍ය නම් මුස්ලිම් කෑම කඩවලට ඒ පිළිබඳව ලැබෙන ප්‍රසිද්ධියෙන් ලැබෙන ප්‍රතිපලය , කෑම  වර්ජනය කරන ලෙස කරන වැඩපිළිවෙලට වඩා භයානක වනු ඇත. 

3 comments:

  1. ඇත්තටම මේ වර්ජනය මටනම් මහ විකාරයි. මොකද ඇත්තටම ඉස්සර ඉඳලම හොඳ වෙළඳ බානඩ තිබුනෙ ඔවුන් ළඟ මේ බොරදියේ මාලු බාන උන් හින්දා අහිසක ගොන් ජනතාව රැවටෙනවා
    විචාරක දියණිය

    ReplyDelete
    Replies
    1. ඇත්ත නිදහස් තරඟකාරී වෙළඳාමට සම්පුර්ණයෙන්ම පටහැනියි

      Delete
    2. සාමාන්‍යයෙන් ගෑණුන්ට ජාතික හැඟීම අඩුයි. ඒ නිසා ඔබතුමිය සිංහල ජාතිවාදී පිරිමියෙක්ගේ අදහස් පිලිපදින්න.

      Delete

සිංගප්පූරුව 2

 අද පුණ්‍ය කාලය නිසා සිංගප්පූරුවේ පසුගිය කාලය ගත කරපු ගමනේ තවත් විස්තරයක් ලියන්නට සිතුණි.  එහි සිටි දවස් දහයේ හැමදාම උදේට කිලෝමීටර් අටක් පමණ...