Saturday, April 30, 2022

නාමලා නම් වු සොර

 මම කුඩා කාලයේ පාසල් වේලාවෙන් පසු බොහෝවිට සිටියේ අපේ අත්තම්මලාගේ ගෙදර ය. බොහෝ ලිබරල් අදහස් තිබූ ඇය හතර පෝයට සිල් ගත්තත් නැවත ඉපදීම දිව්‍යලෝක යනාදිය පිළිගත්තේ නැත. එවැනි අදහස් වලට සිනාසුනාය.

විදුහල්පතිවරයකු වූ තමන්ගේ සැමියාගෙන් දික්කසාද වී සිටි ඇය ප්‍රසිද්ධ දේශීය ඇස් වෛද්‍යවරියක වූවාය.


එකල බොහෝ ගෙවල්වල මෙන් අපේ ගෙදරත් අපටම ආවේණික වූ වචන කිහිපයක් තිබිණ. එයින් එක යෙදුමක් මට අද උදේ මතක් උනේ, යාළුවෙකුගේ පෝස්ට් එකක් දැකීමෙනි.


ඒ මතක් වූ යෙදුම යම් හොරෙකු ගැන විශේෂිතයකින් කතා කරන විට "ඌ නම් මහ නාමල් හොරෙක්" යනුවෙන් පැවසීම ය.


මම බොහෝ කලක් යනතුරු සමහරවිට හයේ හතේ පන්ති වලට යනකම්ම වාගේ නාමල් හොරෙකු යන්නෙහි තේරුම පල් හොරෙකු වැනි තේරුමක් බව සිතා සිටියෙමි. එහෙත් එවැනි වචනයක් අවට ලෝකයේ පාවිච්චි නොවන නිසා මම දවසක් අත්තම්මාගෙන් මෙහි තේරුම ඇසුවෙමි.

ඇයගේ නැගණියක් විවාහ වී සිටි ගමේ කලකට පෙර සොරෙකු වාසය කර ඇත. මට හිතෙන විදියට මේ හතළිස් හෝ පනස් ගණන් වල විය යුතුය.

මේ හොරාගෙ නම නාමලා විය. 

මොහු සොරකම් කර පොලිසියට අල්ලාගෙන යන විට, පාර කිට්ටුව නිවසක් අසළට පැමිණි විට, නිවසේ වාසය කරන්නාගේ නම හේරත්හාමි යයි සිතමු

" හේරත් හාමි මම ගියා කියලා වැඩේ නවත්තන්න එපා දිගටම කරගෙන පලයන්" යනුවෙන් කෑගසමින් තවත් කිහිප දෙනෙකු මාට්ටු කරන්නට, කටයුතු කළේය. සමහරවිට එවිට ඔහුට විරුද්ධව ඇති චෝදනා අවුල් වී ඔහුට නඩුවෙන් බේරීමට යම් අවස්ථාවක් ලැබෙන්නට පුළුවන් යැයි ඔහු සිතුවා වන්නට පුළුවන.


කාලයකට පසුව  මොහු සොරකමක් කර, පොලිසියෙන් අල්ලා ගන්නට පැමිණි විට, ඔය අසල විශාල මාර ගසකට නැග පොලිසිය ඉවත්ව ගියේ නැත්නම් තමන් මාර ගසින් බිමට පැන මිය යන බවට තර්ජනය කරමින් දවසක් පමණ ඒ ගස මත සිට ඇත.


හවස් වනතුරු පොලිසිය නොයෙක් ක්‍රමවලින් මොහු පහලට ගැනීමට උත්සාහ කර ඇත. අවසානයේ හවස්වරුවේ ඔහු ඒ ගල් තලාව මතට පැන සියදිවි නසාගෙන ඇත.


මට මේ කතාව මතක් වූයේ තමන් ප්‍රියකරන හොරුන්ගේ හොරකම් තනුක කරන්නට වටේ ඉන්න සියලු දෙනාම හොරු බව සමහරුන් දැන් කියන්නට පටන් ගෙන ඇති නිසාය.

මේ කතාව මතක් වුණු අද දුටු පෝස්ට් එකත් ඒ වගේ එකකි.


1 comment:

  1. ටෙම්ප්ලේට් එකේ අකුරු වෙනස් කළා ද?
    කියවන්න අමාරුයි.
    ෆේස්බුක් මැසෙන්ජර් එකෙන් ස්ක්‍රීන් ෂොට් එකක් එවා ඇත

    ReplyDelete

සිංගප්පූරුව 2

 අද පුණ්‍ය කාලය නිසා සිංගප්පූරුවේ පසුගිය කාලය ගත කරපු ගමනේ තවත් විස්තරයක් ලියන්නට සිතුණි.  එහි සිටි දවස් දහයේ හැමදාම උදේට කිලෝමීටර් අටක් පමණ...