Wednesday, April 22, 2020

අහිකුන්ටකයෝ දෙවෙනි කොටස , රැවටීම





මා විසින් දුන් නයාගේ විස දත්, අහිගුන්ටකයා විසින් ගලවනු මම බලා සිටියෙමි. ඔහු එය කලේ ඔහු ඒ සඳහාම තබාගෙන සිටින සාමාන්‍ය පැන පිහියකිනි. ලී කරුවකින් ඔලුව තද කරගෙන සිටියදී, නයාගේ උඩු තොල විවෘත කොටුවට හිරවී තිබියදී, පිහියෙන් විස දත් මුළුමනින්ම ගලවා දැමිණ. ඔලුව අනික් පැත්තට හරවා අනික් දතත් ගලවා දැමිණ. අහිගුන්ටකයා ඉන්පසු තම ඇඟිල්ලෙන් උගේ කට ඇතුල පරික්ෂාකර, යම් රළු ස්ථානයක් දැක එයද පිහියෙන් ගලවා ඉවත් කළේය. මෙයින් පසු ඔහු නාගයා නිදහස් කළේය. ඌ ඔහු පසුපස ඔහුට පහරදීමට පැමිණියේය. ඔහු නයාගේ පහර දීම පහසුවෙන්ම මඟ හැරි අතර, ටික වෙලාවකින් නාගයා මහන්සියට පත්වුණු අතර, මිනිසා ඌ කූඩයේ තැන්පත් කළේ ඊළඟ නයි නැටුමේදී පාවිච්චි කිරීම සඳහාය.
සමහරක් මේ මිනිසුන් බොරුවට නයින් අල්ලා පෙන්වන්නට ඉතාමත් දක්ෂයෝය. ඔවුන් නලාව පිඹ බොරුවට නයෙකු සැඟවී ඇති තැනකින් එලියට ගන්නා ආකාරයක් පෙන්වා, නරඹන්නන් ඔහු ඇත්තටම කැලයේ සිටින නයෙකු අල්ලන බව පෙන්වා රවට්ටති. මම මෙලෙස මා බලාසිටියදීම ඔවුන් ලවා මෙය කරවා ඇත්තෙමි. මම ඉතා ලඟට වී බලා සිටියද, ඔවුන් කොයි වෙලාවේ නයා අල්ලා ගත්තේ දැයි මට නිරීක්ෂණය කිරීමට නොහැකි විය. මෙම අවස්ථා දෙකේදීම මම එම අල්ලාගත් නයින්ගේ මුඛය පරීක්ෂා කර බැලුවෙමි. නයින් දෙදෙනාගේම විස දත් කලින් ගලවා ඇති බව නිරීක්ෂණය විය. මගේ අහිගුන්ටික මිතුරාද මට කිව්වේ, එම නයින් ඇල්ලීම අහිගුන්ටිකයන් ටික දෙනෙකුට පමණක් හැකියාව ඇති රැවටීමක් බවයි.
මෙම අවස්ථා දෙකෙහිම ඉනේ සිට කකුල් දක්වා පමණක් සරමක් ඇඳගත් ඇ, කැලයකට කිට්ටුව නලාව පිඹින්නට පටන් ගත්තේය. ඔහු ටික වෙලාවකට පසුව එක්වරම පඳුරු අතර නැමී නයෙකු අල්ලා ගන්නට උත්සාහ කරන ලෙස හැසිරුණේ, නයා ඔහුගේ උත්සාහය ව්‍යර්ථ කරන බවක් පෙන්නමිනි. ඔහු ටික වෙලාවක් නැවත නලාව පිම්බේය. එක්වරම නැවත පාත්වී අඩි 6 ක පමණ නයෙකු පඳුරු අස්සෙන් එලියට ගත්තේය. මුලින් වලිගයෙන් අල්ලා ගත් නයා ගේ කඳ දිගේ අත යවා, ඔහු උගේ බෙල්ල හිරකර අල්ලා ගත්තේය. බොහෝවිට මොහු පළමුවර නැමෙද්දී නයා එම පඳුරු අස්සට දමන්නට ඇත. ඉන්පසු දෙවන වර ඌ කැලය ඇතුලට යද්දී අල්ලා ගන්නට ඇත.
තවත් වරෙක නයා අල්ලා ගෙන කැලයෙන් එලියට එද්දී, ඔහුගේ අතේ මැණික්කටුව සහ ඇඟිලි අතර නයා දෂ්ට කල ආකාරය පෙන්වූ ආකාරයද අපුරුය. දත්වලින් ඇතිවූ සිදුරු දෙක සහිත තුවාලය, ඔහුගේ මුහුණෙන් පෙන්වූ වේදනාව යනාදිය මෙම සිද්ධියේ තාත්වික බාවය මොනවට පෙන්විය.
මෙලෙස නයා ගැසූ විස ඉවත්කිරීමට, මන්තර කිරීමක් සහ ජප කරන ලද වැලක් සහ හුණු බෝලයක් ඔවුන් යොදා ගනු ලැබේ. දෙවැන්න යොදාගන්නේ විස බැස යන ආකාරය පරීක්ෂා කිරීමටය. පළමුවැන්න විස තුවාලය වෙත ගෙන්වා ගැනීමටය. විස ගල් යනුවෙන් හඳුන්වන, කොටුවට කපන ලද අඟක කොටසක්, තුවාල වලින් විස ඇද්දවීමට යොදාගනු ලැබේ. මේවායේ එක පැත්තක් තරමක අවපාතයකින් යුක්ත වෙයි. මෙම ගල් තෙත ගතිය නිසා වායුගෝලීය පීඩනයෙන් තුවාලය තිබෙන ප්‍රදේශයට ඇලවෙයි. මෙම තුවාල ඔවුන් ඇතිකර ගන්නේ, ගැලපෙන දුරකින් එලෙස කටු තිබෙන කටු අත්තක් එතනට තබා, මහපට ඇගිල්ලෙන් තද කිරීමෙන් බව මට අසන්නට ලැබුණි.
මෙයින් ඇ එක් ළඟ ගමකට ගොස් එහි නයින් නොමැති යයි නිවැසියන් කියූ ගෙවල් තුනකින්, මෙලෙස නාගයන් අල්ලා ගත්තේය. එහෙත් අවසාන ඔහුගේ කූඩයේ සිටියේ නාගයන් දෙදෙනෙකු බව, මට එම ගම වැසියෝ කීවහ. ඒ මුලින් කැලයෙන් ඇල්ලුවා යැයි ඔහු කියූ නාගයන් දෙදෙනා විය යුතුය.
මෙම මිනිසුන් සතුටුදායක ලෙස ජීවත්වෙති. ඔවුන්ගේ ජීවන තත්වය සාමාන්‍ය ගැමියන්ට වඩා ඉහලය. එම කාන්තාවන්ට අලංකාර වීදුරු සහ පිත්තල ආභරණ පළඳිති. එක රැලක කාන්තාවක්; ඇය එහි ලස්සනම කාන්තාව විය යුතුය, මාල 16 ක් කළු වීදුරු වළලු 24 ක්, අතේ උඩ හරියේ රිදී වලලු 4 ක්, මුදු 6 බැගින් පැළඳ සිටිනවා මම දුටිමි. ඇය මුදු නැතුව සිටියේ අත් දෙකේම මැද ඇඟිලිවල පමණි.

No comments:

Post a Comment

සිංගප්පූරුව 2

 අද පුණ්‍ය කාලය නිසා සිංගප්පූරුවේ පසුගිය කාලය ගත කරපු ගමනේ තවත් විස්තරයක් ලියන්නට සිතුණි.  එහි සිටි දවස් දහයේ හැමදාම උදේට කිලෝමීටර් අටක් පමණ...