Monday, January 15, 2018

ලක්විජයට යෝජනාවක්



 ලක්විජය බලාගාරය වෙතට ගල් අඟුරු ගෙන පැමිණෙන නැව් වලට තමන්ගේ මුහුදේ එලා තිබෙන මාළු දැල් කැපී යන බවට මැසිවිලි නඟන ධීවර ප්‍රජාවක් ගැන තොරතුරක් සන්ඩේ ටයිම්ස් පත්තරයේ කියෙව්වෙමි.ඔවුන් කියා තිබුනේ නාවික හමුදාවෙන් ඔවුනට නැව් එන වෙලාවල් දැන්වුවද එම වෙලාවල් වෙනස් වීම නිසා ඔවුනට දැල් ගලවාගනිමටද කාලයක් නොලැබෙන බවය.

 නැවක  ETA එක (යම් තැනකට පැමිණේ යයි සැලසුම් කරන වේලාව) ක් ලෙහෙසියෙන් වරදින්නේ හෝ වෙනස් වන්නේ  නැත.නැව් පැමිණෙන වාර ගණන 100 ක් වනවිට එකක් දෙකක් වරදින්නට පුළුවන.

එවැනි අවාසනාවන්ත අවස්ථාවකට අහුවුනත් පෙර කි ලෙස දැලක් විනාශ වීම සුළු ධීවරයෙකුට ලෙහෙසියෙන් දරාගත හැකි පාඩුවක් නොවේ. එය ඔහුගේ පවුලේම ආර්ථිකයට තදින්ඒ බලපායි. ඒ  නිසා මෙවැනි කලාතුරකින් වන අලාභ හානියක් හෝ සිදු නොවන්නට මේ දැනුම් දීම් වලට වගකියන්නට බැඳී ඇති ආයතනය සැලසුම් කල යුතුය. ඒ සඳහා ඉතා පහසු ක්‍රමවේද නවීන ,එහෙත් ඉතා මිල අඩු තාක්ෂනය  යොදා ගෙන ක්‍රියාත්මක කල හැක්කේය. ඇත්තෙන්ම මම යෝජනා කරන ක්‍රම වේදයට මුලික ආයෝජනයක්මෙ ඇත්තෙම නැත. මේ  සැලසුම් කිරීම තවත් පහසු කරන කාරණයක් නම් නැවක් ගමනේ යෙදීම ඕනෑවට එපාවට හදිසියේ කරන එකක් නොව බොහෝ සැලසුම් සහගත  කාරණයක් වීමයි.

මෙලෙස නැව් ඉදිරි මාසය තුල ලක්විජය වෙත පැමිණීම පහසුවෙන්ම මේ පිළිබඳව ධිවරයනට දැනුම් දීමේ වගකීම දරන  ආයතනයට ලභාගත හැකිය. එම කාල සටහන  මෙම ධිවර ප්‍රජාව වාසය කරන ප්‍රදේශයේ ග්‍රාම නිලධාරින් මාර්ගයෙන් සහ එම සමිති හරහා ධිවරයනට ලභාදීමට පිළිවෙන. දැන් ධීවරයන් ඔවුන්ගේ දැල් ඒ දිනවල ඒ වෙලාවනට එම නැව් පැමිණෙන මාර්ගය හරහා එලීමෙන් වැලකි සිටීමට පුළුවන.

ඊළඟ ප්‍රශ්නය මෙම පැමිණීම වලින් එකක් දෙකක් වෙනස් වන්නට ඉඩ තිබීමයි. එයින් ධිවර ජනයා බේරා ගන්නටද පිලියමක් තිබේ. ඒ එම ප්‍රජාවගේ සියලු සාමාජිකයන්ගේ ජංගම දුරකථන අංක පෙර ආයතනය මඟින් එකතු කර තබා ගැනීමයි. ඒ සියලු අංක කණ්ඩායමක් (group)එකක් ලෙස සංවිධානය කර තබා ගැනීමට පුළුවන. නැවක පැමිණීමෙහි යම් කාල වෙනසක් වන්නේ නම් පහසුවෙන්ම එම වෙනස්වීම පිළිබඳව සැහෙන වෙලාවකට පෙර  දැනගැනීමට ක්‍රමවේදයක් නැව් සමාගම සමග සම්බන්ධීකරණයෙන් වගකීම ඇති  ආයතනයට හැකියාව තිබේ. 

එම තොරතුර ලැබුන වහාම එම වෙනස ඉහත group ඒක තුල SMS මඟින් ප්‍රචාරය කරන්නට පුළුවන. එලා තිබෙන දැලක් වුවත් පැය තුන හතරක් යන විට ආපසු ගන්නට පුළුවන. දෑල විනාශ නොවී ආරක්ෂා කර ගැනීමට ධිවරයනට පුළුවන. ලක්විජය ආයතනයටද මහජන සම්බන්ධතා ගැටලුවට පිලියමක් ලැබේ. යම් අවාසනාවන්ත අවස්තාවක නැවක් ගැටී බෝට්ටුවක් පෙලලුනහොත් ඇති විය හැකි ජිවිත විනාශයක්ද වලක්වා ගත හැකි වන්නේය.

2 comments:

  1. රක්ෂණාවරණයක් අරන් දෙන්නත් පුළුවන්නේ, එකනේ අලුත්ම ට්‍රෙන්ඩ් එක. නැව නොදන්ව ආවොත් රක්ෂණ කොම්පැනිය ප්‍රිමියම් එක වැඩියෙන් චාර්ජ් කරයි.

    ReplyDelete
  2. මම හිතන්නෙ ඕක කොමිස් නොලැබෙන වැඩක් නිසා කෙරෙන එකක් නෑ

    ReplyDelete

සිංගප්පූරුව 2

 අද පුණ්‍ය කාලය නිසා සිංගප්පූරුවේ පසුගිය කාලය ගත කරපු ගමනේ තවත් විස්තරයක් ලියන්නට සිතුණි.  එහි සිටි දවස් දහයේ හැමදාම උදේට කිලෝමීටර් අටක් පමණ...