Wednesday, January 10, 2018

අපේ ගමනාගමන පද්ධතිය විනාඩි දහයකින්






අපේ නිවසට පහලින් පෙනෙන පාර ගුන්නෑපාන සහ යක්ගහපිටිය පැත්තේ සිට මහනුවරට වාහන ධාවනය වන ප්‍රධාන මාර්ගයකි. එය කුණ්ඩසාලේ තල්වත්ත ප්‍රධාන මාර්ගයේ තරමටම වාහන යන්නේ නැති වුවද ලේවැල්ලේ ධර්මාශෝක මාවත පළල කිරීම නිසා කුණ්ඩසාලේ සිට නුවරට ; විශේෂයෙන් නගරයේ  උතුරට යන වාහන වල, වඩාත් ප්‍රිය වූ මාර්ගයක් බවට පත්වෙමින් තිබේ.

මම අද උදේ නැගිට කිරි කෝපි එකත් පානය කරමින් මිදුලේ ඇවිදින විට හන්දිය ඇස ගැටුණු විට පොඩි සමීක්ෂණයක් කිරීමට සිත්විය. පැනකුත් පරණ ඩයරියකුත් රැගෙන වෙලාව බලා සටහන් කර ගත්තෙමි; 0722, පහත ආකාරයට මහනුවර පැත්තට යන වාහන පමණක් ලකුණු කිරීමට පටන් ගත්තෙමි. 0732 , විනාඩි දහයක් වනවිට, සමීක්ෂණය නවත්වා විශ්ලේෂණය කලෙමි.

 වාහන වර්ගය                   ගණන    දල මගින් ගණන මුලු ගණන ප්‍රතිශතය %

 බස්                                      02               50                100            27  
ත්‍රි විලර්                                 45               02                90              24 
සැහැල්ලු වාහන                    33                03               99              26 
මෝටර් බයිසිකල්                 57                 1.5              85              23 
මුලු ගණන                                                                   374 

මේ අනුව මේ නියැදියේ ; මෙය ඉතාම සාමාන්‍ය නියැදියකි, විනාඩි 10ක් තුල මහනුවර දෙසට ගිය සම්පුර්ණ මගින්  ගණන වූ  374න් අපට අපගේ ප්‍රවාහන පද්ධතිය ගැන බොහෝ දේවල් කියවන්නට පුළුවන. ඒවායින් ප්‍රධාන කරුණු පහත පරිදිය.

1. අප රටේ පොදු ප්‍රවාහන පද්ධතිය පාවිච්චි කරන්නේ මුලු මගීන්ගෙන් 27 %ක් පමණි.

2.සැහැල්ලු වාහන වලින් වැඩට යන ප්‍රමාණය ද ඒ තරම්ම ; 26% පමණ වෙයි.

3. කුලී වාහන වල වැඩට/ පාසල්  යන ප්‍රමාණයද 24%ක් වෙයි. මෙම ප්‍රමාණයෙන් යම් ප්‍රතිශතයක් අයිති කරුවන්ගේ දරුවන් පාසල් ගෙන යනවා විය හැක . එම ප්‍රමාණය එවිට ඉහත 2 ට එකතු විය යුතුය.

4.මෝටර් සයිකල් වලින් වැඩට/පාසලට යන ප්‍රමාණයද සැලකිය යුතු ගණනකි. එය 23%ක් පමණ වෙයි.

5. උදයට ගමන් කරන මගීන්ගෙන් 73 %  ක් පොදු  මගී ප්‍රවාහන පද්ධතියේ ගමන් නොකරන රටක් දුප්පත් රටක් කිව හැකිද? එසේ නැත්නම් මිට වෙනත් හේතු තිබේද.

මෙහි එකම වැරැද්ද විය හැක්කේ 0722 වන විට පාසල් වැන් මෙතනින් ගොස් අවසාන වී තිබීමයි.මක්නිසාද ඒවා පාසල් කිහිපයකට යා යුතු නිසා කලින් නගරයට යා යුතු නිසාය.

මම ඊයෙ (17/01/18) හවස ඇවිදීමෙන් පසුව නැවත මෙම ගණනය කිරීම අනික් පැත්තට කරන්නට සිතුවෙමි.මෙවර් මා ගනනය කලේ මහනුවර නගරයේ සිට අනික් පැත්තට ; පිටතට,යන ඒවාය. ගණන් කලේ 1806 සිට 1816 දක්වාය.
ප්‍රමාණයන් පහත පරිදි විය.

                            ගණන         මගින් ගණන             ප්‍රතිශතය 
ත්‍රි විලර්                    18                 54                          32 %

යතුරු පැදි                 41                 60                          35%

සැහැල්ලු වාහන         19                 57                          33%

බස්                             0  

මේ අනුව හවස් වන විට පොදු ප්‍රවාහන සේවය නැත්තටම නැති වන තත්වයක් පෙනේ. දල වශයෙන් 1/3 බැගින් කාර් , යතුරු පැදි  සහ ත්‍රි විලර් වල නිවෙස් බලා යන බව පෙනේ. 

6 comments:

  1. පොදු ප්‍රවාහන භාවිතා කර වැඩට යන අය 0722 වෙන තුරු ඉන්න එකක් නෑ.
    අනිත් එක ඕකෙන් පෙන්නෙ අදාල පලාතේ තත්වය නේද?

    ReplyDelete
    Replies
    1. ඔව් සාමාන්‍ය නගර අවට ප්‍රදේශයක නගරය දෙසට යන වාහන

      Delete
    2. ඊට ටිකක් කලින් නියදියකුත් ගත යුතුයි

      Delete
  2. මහනුවර දෙසට ගිය සම්පුර්ණ වාහන ගණන වූ වාහන 374 න්....?

    ReplyDelete
    Replies
    1. වැරදීමක්, මගින් නිවැරිදි කරා , ස්තුතියි

      Delete

අලි මිනිස් ගැටුම විසඳීමට යෝජනාවක් ඉදිරිපත් කළෙමි

 ශ්‍රී ලංකාවේ වල් අලි සහ මිනිසුන් අතර ඝට්ටනය ඉතා සීඝ්‍ර වශයෙන් තීර්ව වන බව පෙනේ. මේ පිළිබඳව හොඳින්ම පෙන්නා දෙන දර්ශකය නම් දෙපැත්තෙන් කොපමණ ප...