Monday, October 22, 2018

මහේස්ත්‍රාත් ගෙ මරණය 2



https://lakshmanillangakoon.blogspot.com/2018/10/blog-post_22.html

සිට

“මම ඔබ තුමන්ලා දන්නා පරිදි, මම මුදල් හබ බේරුම් කරන විනිශ්චයකරු  වෙලා ඉඳලා මේ පොලිසිය බාර අරගෙන මාස හතරක් බවත් මේ පොලිසිය මේ යටත්විජිතයේ පිහිටුවල මාස හයක් බවත් මම මුලින්ම කියන එක මට විතරක් නොවෙයි ලංකාවේ පොලිසියටම කරන සාධාරණයක් බව මම හිතනවා” පොලිසියේ ප්‍රධානියා වූ තෝමස් ඔස්වින් දිග කතාවක් පටන් ගන්නට ලැහැස්ති විය.

“ඔව්, ඔබගේ සේවා වාර්තාව අනුව ඔබ ලංකාවට ඇවිල්ලා තියෙන්නේ අග්‍ර විනිශ්චයකාර තුමාගේ ලේඛම් විදිහට, වසර කිහිපයක් එතන සේවය කරල ඊට  පස්සේ ඔබ පානදුරේ, වැලිගම සහ ගාල්ලේ මහේස්ත්‍රාත් විදිහට වැඩ කරලා තියනවා. බේරුම් කරන නිලධාරියාගේ කාර්යාලය රජයෙන් අවසන් කලාට පස්සේ තමයි ඔබ වර්තමාන රැකියාවට තෝරා ගත්තේ.....” ඔහු තවත් පැහැදිලි කරන්නට උත්සාහ කලද 1 තම දකුණු ඇත උස්සා ඔහු නැවත්තුවේය.

“කරුණාකර, ලේඛම් තුමා ....... මේක සම්මුඛ පරීක්ෂණයක් හරි රැකියා ඉතිහාසය සාකච්ඡා කිරීමක් නෙවෙයි, මේක යටත් විජිතවල විතරක් නෙවෙයි මහා බ්‍රතාන්‍යයේත් , කොලනිවල පාලකයන්ට හිනාවෙන්න මොකක් හරි හේතුවක් හොයන හැම දෙනාටම හොඳ හාස්‍යයට කාරණයක්. ......අපි ඒ වැදගත් කාරණය ගැන සාකච්ඡා කරන්නට තමයි මෙතෙන්ට ආවෙ”.

ලේඛම් වරයා තරමක් අපහසුතාවයට පත් කල මෙම ප්‍රකාශයෙන් ඔහු ඉදිරියෙන් ඉඳගෙන සිටි ජනරාල් වරයාගේ මුවගට සිනහවක් නැගුනේය. එය නොපෙන්වා සිටීමට මෙන් ජනරාල් සිහින් දිග සුරුට්ටුවක් අතට ගෙන එහි එක කෙළවරක් දැඩි උන්නදුවකින් පරික්ෂා කළේය.

ඔස්වින් මහතා නැවත තම විස්තරය පටන් ගත්තේය. “ මේ මරණය වෙලා තියෙන්නේ ඊයේ රැ දෙකට විතර. පුරවැසියන්ගේ අවසාන මුර සංචාරය අපරාධය සිදුවුණු ස්ථානයෙන් ගිහිල්ල තියෙන්නේ රෑ 12 ට. මේ මුර සංචාරේ රෑ 10න් පස්සේ කිසිම කෙනෙකුට පන්දමක් අතේ නැතුව පාරේ ඇවිදින්නට දෙන්නේ නැහැ, අපරාධය  සිදුවෙලා තියෙන්නේ  පිටකොටුවේ මහ විදියේ අංක 135 දරණ නිවසේ. මුර සංචාරේ එතනින් යනවිටත් තමන්ගේ නිවසේ ඉදිරිපස ඉස්තෝප්පුවේ එතුමා හාන්සි පුටුවක ඉඳගෙන ඉන්නවා  දැකල  තියෙනව, රෑ දෙකට තමයි අසල්වැසියන්ට වෙඩි ශබ්දේ ඇහිලා තියෙන්නේ, අපිට ආරංචිය කිව්වේ මහා විදියේ බාරව ඉන්න පොලිස් සාජන්. මම ඒ වෙලාවේම පොලිස් පියන්ලා දෙන්නෙක් එක්ක එතනට ගියා. මහේස්ත්‍රාත්වරයාට ඔහුගේ නිවසේ ඉදිරිපස පැත්තෙන් ටිකක් දුර ඉදලා වෙඩි තියලා තියෙන්නේ කියලා බිත්තියේ වැදී තිබුණු මුනිස්සම් වලින් පෙනුණා. උදේ එළිය වැටෙන කොට අපි ඒ පැත්ත ගිහිල්ලා පරීක්ෂා කළා. එතන තිබුන සොහොනක ඉදලා තමයි වෙඩි තැබූ බව පෙනෙන්නේ . අපි අනුමාන කරපු පැත්තේ සොහොන් ගලක් උඩ සපත්තු නොමැතිව ඇවිදපු අළුත්  පා සටහන් තිබුණා. ඒ අතරම ඒ පරණ සොහොන් ගල ළඟ බුලත් කෙල පහර කිහිපයකුත් තිබුණා.”

“අලුතෙන් දාපු පොලිස් ස්ටේෂන් එක තියෙන්නේ ඒ හරියේ නෙවෙයිද?” 1 ඇසුවේය.



“නැහැ, අපි මුලින්ම දාපු පොලිස් ස්ටේෂන් දෙකෙන් පිටකොටුවේ ස්ටේෂන් එක තියෙන්නේ කයිමන් ගේට්ටුවයි හල්ෆ්ඩ්රෝෆ්  අතරේ. සිද්දිය වුන මහා විදියට ටිකක් දුරින්.” ඔවින් පිළිතුරු දුන්නේය.
“මටත් ප්‍රශ්නයක් ඇතිවුනා.” ජනරාල් කීවේය. “මම ලංකාවට ලගදි ආපු නිසා සමහර විට මගේ මේ ගැන දැනුම අඩු ඇති, ඒ නිසා මෝඩ ප්‍රශ්නයක් නම් මට සමාවෙන්න , සාමාන්‍යයෙන් ඉංග්‍රීසි නිලධාරින් පදිංචි වෙලා ඉන්නේ කොටුවේ ඇතුලේ නේද?”

“මුල් කාලයේ එහෙම තමයි තිබුනේ. නමුත් පස්සේ ටිකෙන් ටික පිටකොටුවටයි කොල්ලුපිටියටයි කිහිප දෙනෙක් පදිංචියට ගියා වඩා විශාල නිවාසයි උද්‍යනයි ඒ පැතිවල ලබාගන්න පුළුවන නිසා. පිටකොටුවේ මහා විදියේ නම් හිටපු එකම ඉංග්‍රීසි ජාතිකය මියගිය මහේස්ත්‍රාත් තුමා, පිටකොටුවේ අනෙක් සියල්ලන්ම වාගේ නෙදර්ලන්ත සම්භවයක් තියෙන පවුල්”     



2 comments:

සතුටින් ජීවත් වීමේ සරල ක්‍රම

 පසුගිය වසර හය තුළ ෆින්ලන්තය ලෝකයේ සතුටින්ම සිටින රට ලෙස ශ්‍රේණිගත කර ඇත.  මම මගේ ජීවිතයේ වැඩි කාලයක් මෙහි ජීවත් වූ අතර, මනෝවිද්‍යාඥයෙකු සහ ...