Thursday, January 27, 2022

ඔළිඳ තිබෙන්නේ ......

 ඊයේ මගේ පාසලේ යාළුවෙක් යම් කටයුත්තක් සඳහා අප නිවසට පැමිණියේය. මම ඔහුත් සමඟ කතා කරමින් සිටියදී ඔහුගේ මිතුරෙකු ගෙන් ඔහුට දුරකථන ඇමතුමක් ලැබුණි.


ඒ මිතුරා තම මවගෙ ආයුර්වේද ප්‍රතිකාර සඳහා ඔහුගෙන් ඔළිඳ දළු ටිකක් සොයා ගැනීමට ක්‍රමයක් තිබේ දැයි විමසා සිටියේය. මගේ මිතුරා මේ පිලිබඳව මගෙන් ඇසුවේය. අපගේ ගෙදර ඉදිරිපස ඔලිඳ ගසක් තිබෙන බවත් දැනට මාස 6 කට පමණ පෙර  ගසෙන් කිසි ප්‍රයෝජනයක් නොමැති නිසාත් ඒ මඟින් මගේ වෙනත් ප්‍රයෝජනවත් ගස් වලට වදල වන නිසාත් එය මා කපා දැමීමට අදහස් කරගෙන සිටි බවත් මට මතක් විය.


එවැනි වැඩකට නැති ගසකින් ෙලෙස ප්‍රයෝජනයක් ගැනීමට ඉඩ ලැබීම නිසා බොහෝ සතුටට පත් මම මගේ මිතුරාට ඒ ගසත් පෙන්වා මේ පිළිබඳව පැහැදිලි කළෙමි. ඔහුගේ රියදුරා ද එය පරීක්ෂාකර බලා මහත් සතුටට පත් විය.

ටික වේලාවකින් ඔහුගේ මිතුරා මට තෑග්ගක් වශයෙන් අන්නාසි ගෙඩියක් ද රැගෙන, මා මීට පෙර දැන සිටියේ නැතත් මගේ අන්නාසි සඳහා රුචිකත්වය ඔහුට ආරංචි වී තිබුණා ද දන්නේ නැත, ගසට නැගීමට කෙනෙකුද සොයාගෙන අපගේ නිවසට පැමිණියේය.


මහත් අපහසුවෙන් ගස ළඟට ගිය ඔහුගේ ගස් නැගීමට හැකි ගෝලය එය ඔලිඳ වැලක් නොවන බවත් මදටිය ගසක් බවත් කියා සිටියේය. මදටිය ඇට සහ ඔළිඳ ඇට එක පෙනුමෙන් යුක්ත නිසා මට මේ වැරදි අදහස් ඔලුවට වැටී ඇති බව පෙනුණි. ඇත්තෙන්ම ඔළිද ශාකය වැලක් බවත් මදටිය මහා විශාල ගසක් බවත් මම එතනදී ඉගෙන ගත්තෙමි. 


දෙවන වර පැමිණි මිතුරා මගේ ළඟ දී නිකුත් වන පොත ගැන මගෙන් විස්තර ඇසුවේය.  ඔහුගේ අන්නාසි ගෙඩිය පිළිගත් නිසා ඔහුගේ බලාපොරොත්තුව ඉටු නොවුන නිසාත්, ඔහු පොත් ගැන උනන්දුවක් දක්වන්නකු බව දැන, මගේ අලුත් පොතේ කර්තෘ පිටපත් මෙතෙක් නො ලැබී ඇති නිසා, මගේ කන්දේ සිර වූ  නාවිකයා පොතේ පිටපතක් වහාම ඔහුට පරිත්‍යාග කළෙමි.


මේ අතර මගේ මිතුරා තවත් කෙනෙකුට කතා කර  ඔලිඳ වැලක් කටුගස්තොට රණවන පාරේ තිබෙන බව දැනගෙන දෙවනියට පැමිණි මිතුරා සමග එහි යාමට පිටත් විය.


පසුව දැනගත් පරිදි එම වැල අසලට ගොස් දළු කැඩීමට ලැහැස්ති වන විට ඒ අසල සිටි පිරිසක් එයට එතරම් කැමැත්තක් නොපෙන්වා තවත් කිලෝමීටරයක් පමණ දුර අඹගසකට ගොස් ඇති ඔලිඳ වැලක් තිබෙන බව ඔවුනට දන්වා සිට ඇත. 

ඔවුන් එම ස්ථානය සොයාගෙන ගොස් අසල නිවසකින් ඇසූවිට මේ වැල්වල නිතරම දලු කඩන හෙයිනි වැල් මැරී යාමට ඉඩ තියෙන බව පවසා ්‍රෑම් 200ක පමණ කුඩා ප්‍රමාණයක් ඔවුනට කඩා ගැනීමට ඉඩ දී ඇත.


මෙය මවගේ ඖෂධ සඳහා සතියකට ප්‍රමාණවත් වන බව ඔහු කීවේය. මෙතරම් දුර්ලභ දෙයක් නම් වැල් කිහිපයක් පැල කිරීමට සුදුසු බව සිතූ මම පැලකිරීමට ඇට කිහිපයක් සොයා මුහුණුපොතේ පෝස්ට් එකක් දැමුවෙමි. 


ඒ අතරම ගූගල් වල ඔළිඳ පිළිබඳව පරීක්ෂා කළ විට එය බෙහෙත් ඖෂධයක් ලෙස බොහෝ පාවිච්චි වන බවත් දුටිමි.


මට දැනට මිතුරන් දෙදෙනෙකු මේ සඳහා ඇට ලබා දීමට ඉදිරිපත් වී ඇති අතර, එන සතියේ පමණ ඒවා ලැබෙන බව පෙනෙන්නට තිබේ. 


ඇට රාත්‍රියක් වතුරේ පොඟවා පැල කළ යුතු බවටත් මම ගූගල් හි දුටුවෙමි. එන සතියේ එසේ කරන්නෙමි.


No comments:

Post a Comment

සතුටින් ජීවත් වීමේ සරල ක්‍රම

 පසුගිය වසර හය තුළ ෆින්ලන්තය ලෝකයේ සතුටින්ම සිටින රට ලෙස ශ්‍රේණිගත කර ඇත.  මම මගේ ජීවිතයේ වැඩි කාලයක් මෙහි ජීවත් වූ අතර, මනෝවිද්‍යාඥයෙකු සහ ...